Clicky
10 juni 2009

Bing Bing Kassa!

Blogteam Traffic4u 10 juni 2009, 17:29
Rubriek: Search Advertising

Een paar weken geleden heeft Microsoft Bing gelanceerd, de opvolger van MSN Live Search. Microsoft kennende heeft zij dit uiteraard niet zo maar gedaan. In ieder geval wordt er al gemeld dat het marktaandeel toegenomen is. Dit kan natuurlijk het gevolg zijn van het feit dat mensen Bing een keer bezoeken en proberen. Derhalve moet nog blijken of dit een tijdelijk hoger marktaandeel is of dat Bing dit weet vast te houden of zelfs weet te vergroten.

bing-kassa

Echter, het blijkt dat dit niet het enige effect is van de lancering van Bing. Microsoft schijnt namelijk zeer bewust te hebben nagedacht over de presentatie van de zoekresultaten. De resultatenpagina wordt in 3 kolommen opgebouwd, waarbij de linker kolom als functie heeft om verder te navigeren of de zoekresultaten verder te verfijnen.

Wanneer een bezoeker verder navigeert via de linker kolom, dan krijgt deze persoon een nieuwe resultatenpagina te zien. Op deze nieuwe pagina reageert de bezoeker anders dan op de eerste resultatenpagina. En dit gegeven is belangrijk voor Bing. Uit onderzoek blijkt dat op deze nieuwe resultatenpagina de advertenties meer aandacht krijgt van de bezoeker, waarmee de kans dat er op een advertentie wordt geklikt toeneemt. Dit biedt kansen voor adverteerders. En kassa voor Bing!

Laat een reactie achter

Houd me op de hoogte van reacties via e-mail



Zoeken

Nieuwsbrief

Blijf elke maand automatisch op de hoogte van het laatste nieuws!
bGenius

Recente reacties

Twitter